EVZ

Livia Stanciu, singura opinie SEPARATĂ privind modificarea legii privind organizarea CSM: „De ce ar fi neconstituțională”

Autor: | | 2 Comentarii | 1413 Vizualizari

Judecătoarea Livia Stanciu a reacționat după ce Curtea Constituţională a României a admis parţial sesizarea de neconstituţionalitate privind modificarea Legii 317 care vizează organizarea CSM.

Livia Stanciu afirmă, în opinia separată, că hotărârea de înviinţare a Comisiei speciale conduse de Florin Iordache a fost modificată ulterior trimiterii proiectului la această comisie. 

„Așadar, fără a avea un temei legal în vigoare, Biroul permanent al Camerei Deputaților a transmis propunerea legislativă Comisiei speciale comune, în calitate de comisie sesizată în fond, iar nu Comisiei juridice, de disciplină şi imunităţi, care, potrivit dispozițiilor art.60 pct.13 din Regulamentul Camerei Deputaților, are ca domeniu de activitate: „constituţionalitatea proiectelor de legi şi a propunerilor legislative; reglementări în domeniul dreptului civil, penal, contravenţional, procedură civilă, penală, administrativă, organizarea judecătorească; alte reglementări cu caracter precumpănitor juridic; probleme de disciplină parlamentară, incompatibilităţi şi imunităţi”.

În consecință, nu se poate aprecia că procesul legislativ - privind adoptarea de către prima Cameră sesizată, Camera Deputaților, a legii supuse controlului de constituționalitate - este conform cu normele Regulamentului Camerei Deputaților, ale Regulamentul activităților comune ale Camerei Deputaților și Senatului și ale Hotărârii Parlamentului nr.69/2017, aceste încălcări echivalând cu nerespectarea prevederilor art.64 alin.(1) din Constituție, potrivit căruia „Organizarea și funcționarea fiecărei camere se stabilesc prin regulament propriu”, se arată în opinia separată.

În același timp, susţine că un raport al unei comisii speciale nu poate intra pe ordinea de zi a planului Camerei Deputaţilor, aşa cum s-a procedat, ci doar în plenul comun al celor două camere ale Parlamentului. "Nu a fost respectată nici măcar obligația înscrierii cu prioritate a raportului Comisiei speciale comune pe ordinea de zi a ședințelor comune ale celor două Camere.

Autonomia regulamentară nu poate fi exercitată în mod discreţionar, abuziv, cu încălcarea atribuţiilor constituţionale ale Parlamentului sau a normelor imperative privind procedura parlamentară. Normele regulamentare reprezintă instrumentele juridice care permit desfăşurarea activităţilor parlamentare în scopul îndeplinirii atribuţiilor constituţionale ale forului legislativ şi trebuie interpretate şi aplicate cu bună-credinţă şi în spiritul loialităţii faţă de Legea fundamentală", mai zice Livia Stanciu conform Agerpres. 



Tag-uri:

Alte articole din categoria:

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000